Lato, lato… – zadania od 22.06-30.06

Smaki, zapachy i odgłosy lata

1.  Na stronie TUTAJ znajdziesz bogaty zbiór kolorowanek nt. bezpiecznych wakacji. Wybierz jedną z nich i pokoloruj.

2.  Zorganizujcie rodzinną gimnastykę/gry ruchowe na świeżym powietrzu.

Połącz przedmioty z odpowiednimi miejscami zdjęć

(Karta pracy Wydawnictwa MAC: „Odkrywam siebie” )

3. Wodno-piaskowe czary-mary – zajęcia plastyczne – rysowanie kredkami wodnymi. – dziecko tworzy pracę plastyczną wykorzystując doświadczenia własne i wyobraźnię.

4. Ćwiczenie relaksacyjne – słuchanie, czytanej przez rodzica, ulubionej bajki dzieci. – dziecko uważnie słucha czytanego utworu; relaksuje się.

Lato w mieście

1. Zabawa Moje wymarzone wakacje. Nagrywanie wypowiedzi dzieci. – dziecko tworzy dłuższą wypowiedź; uzasadnia swoje zdanie.

2. Jeśli już korzystasz z komputera/telefonu lub często oglądasz telewizję – przypomnijcie sobie wspólnie zasady użytkowania sprzętu. Jeśli ich nie opracowaliście – teraz jest na to dobry czas!

3. Podczas domowego przedszkola tworzyliśmy kąciki relaksu. Porozmawiajcie o tym, co relaksuje każdego członka rodziny: chwila samotności, kąpiel, spacer, rozmowa, czytanie…. Wykonaj zawieszkę na klamkę: odpoczywam. To będzie znak, że mamusia/tatuś/lub ty sam potrzebujesz minutki dla siebie. Szablon znajdziesz tutaj

4. Wybierzcie się do biblioteki lub księgarni i wypożyczcie/zakupcie książki, które będziecie czytać podczas wakacji. Możecie również wybrać je z domowej biblioteczki

Zabawa z porami roku

1. W wakacje można spędzić ze sobą dużo czasu. Nieco zwolnić, robić ulubione rzeczy – często te, które przekładaliśmy. Dziś zachęcam Was do wspólnego zaplanowania wakacji

2. Wypiszcie wspólne pomysły na wakacje. Nie tylko wyjazdy, ale drobne czynności, które sprawiają Wam przyjemność np. wyjście na lody, wieczory filmowe, spacery w inne miejsce niż zawsze.

3. Jeśli planujcie wyjazd – zastanówcie się jakie rzeczy będzie trzeba ze sobą zabrać. Narysuj je w formie listy. Przyda się przy pakowaniu!

4. Wymyślcie wspólny wakacyjny challenge! 5000 kroków dziennie? Stworzenie „Rodzinnej książki kucharskiej” z ulubionymi przepisami? Wyjazd do lasu? To tylko moje podpowiedzi – to Wy wiecie najlepiej, czego Wam potrzeba.

5. Ćwiczenie plastyczne Figuraki. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzji ruchów i wyobraźni. – dziecko układa obrazek z  części.

6. Zabawy w liczenie z Adą i Olkiem – rozmowa na podstawie wiersza P. Beręsewicza Czemu?, połączona z zajęciami matematycznymi – dziecko wymienia nazwy pór roku, miesięcy oraz charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku; przyporządkowuje właściwe elementy do odpowiednich pór roku.

Czemu styczeń nosi ciepłe skarpety?

Bo mu nogi marzną tak, że o rety!

Czemu luty taki blady, skąd smutki?

Bo się martwi, że jest taki króciutki.

Czemu marzec tak się złości i burzy?

Bo za wolno wraca wiosna z podróży.

Czemu kwiecień taki strój ma pstrokaty?

Bo gdzie spojrzy, wszędzie kwiaty i kwiaty.

Czemu maj jest zielony i świeży?

Coś się mamom na Dzień Matki należy.

Czemu czerwiec w krótkich spodniach już gania?

Bo to lato, czas na letnie ubrania.

Czemu lipiec taki dziwnie wesoły?

Cóż, wygląda, że nie tęskni do szkoły.

Czemu sierpień tak się śmiesznie nazywa?

Kiedyś z sierpem chodził rolnik na żniwa.

Czemu wrzesień wciąż się włóczy po lesie?

Szuka grzybów, może nam też przyniesie.

A październik? Czemu drzewa rumieni?

Bo w kolorach jest do twarzy jesieni.

A listopad? Czemu smutny i bury?

Bo mu liście z drzew zdmuchują wichury.

Czemu grudzień w biały puch się owinął?

Bo mu cieplej pod śniegową pierzyną.

Czemu na tym w wierszu kończą się słowa?

Bo tu rok się zaczyna od nowa.

Jakie miesiące wchodzą w skład wiosny (lata, jesieni)? Jak inaczej możemy jednym słowem nazwać wszystkie miesiące?

Wakacyjne rady dla Olka i Ady

1. Wykonywanie rysunku według instrukcji, z wykorzystaniem przyborów ze szkolnego piórnika. Rozwijanie umiejętności orientacji na kartce papieru. – dziecko orientuje się na kartce papieru; rysuje obrazek według instrukcji  rodzica.

2. Zabawa Magiczny worek. Rozwijanie percepcji dotykowej. – dziecko rozwiązuje zagadki dotykowe.

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  – dziecko wykonuje proponowane przez rodzica ćwiczenia.

4. Praca techniczno-konstrukcyjna Imię ze sznurka. Modelowanie ze sznurka. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności manualnych. – dziecko tworzy kompozycję ze sznurka.

Pożegnania nadszedł czas

1. Zabawy głoskami. Ćwiczenia słuchu fonematycznego. – dziecko wyróżnia głoski w prostych wyrazach.

2. Dużo już wiemy, dużo już umiemy – rozmowa połączona z zabawami integracyjnymi. – dziecko zdaje sobie sprawę ze zbliżającej się chwili rozstania; wypowiada się na określony temat.

3. Moje wspomnienia z przedszkola – zajęcia plastyczne. – tworzy książeczkę.

4. Zabawy muzyczno – ruchowe – czerpie radość ze wspólnej zabawy.

Wakacyjna podróż pociągiem

Zawsze zachowujemy się bezpiecznie, wakacje nas nie zwalniają od zachowywania zasad.

1. Wysłuchaj wiersz: „Nie wolno” J. Koczanowskiej

Czy zawsze zachowujesz się tak w stosunku do nieznajomych?

2. Obejrzyj filmik

Opowiedz mamusi/tatusiowi co zapamiętałaś/eś.

3. Zapraszam Was do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.

4. Ćwiczenia ortofoniczne – Jedzie pociąg. – naśladuje odgłosy jadącego pociągu.

5. Ćwiczenia manualne Skorupa ślimaka. – rozwijanie wiedzy dotyczącej świata zwierząt; dziecko wymienia nazwy zwierząt poruszających się szybko i poruszających się wolno.

Ahoj! Przygodo

1. Zabawa dydaktyczna W porcie.  – dziecko przelicza elementy, dodaje i odejmuje na palcach.

2. Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych. – tworzy wzór z figur geometrycznych.

Wakacje! Już niedługo wakacje! Mały Miś nie może się doczekać, a Wy?

3.  Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyj krótką bajeczkę na ten temat.

4. Spróbuj samodzielnie lub przy pomocy mamusi/tatusia wykonać samolot z papieru

5. Rozwiąż wakacyjne karty pracy TUTAJ

Wspaniałych przygód i udanych wakacji życzy pani Marzenka