Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!
1. Ćwiczenie dla dzieci, które poprawnie wymawiają ,, ż’’ w sylabach. Zaczynamy utrwalać wymowę głoski ,,ż’’ w wyrazach – Rodzic czyta, dziecko powtarza.
Żaba, żal, żaglówka, rzadki, żakiet, żarówka, żołędzie, rzodkiewka, rzeka, żółty, żółw, żuk, żyto, żyletka, żyrafa, żyrandol, żona, żołądek, żółtko, rzepa, rzemień, żyła, rząd, żądło, plaża, bażant, jarzyny, marzenie, orzechy, morze, warzywa, korzeń, jarzębina, pożar, kożuch, nożyk, róża, burza, duży
2. Ciąg dalszy ćwiczeń utrwalających wymowę głoski ,, r ’’: rodzic czyta wyrazy dziecko powtarza.
chrapka, chryzantema, chrupki, chrust, chrobot, schron, schronisko
mrowiska, mrówka, mróz, zmrok,
fragment, framuga, frytki, fryzura, wróg, wrotki, skowronek, powrót
środa, śruba, średnik, średnica, ośrodek,
źrebak, źrenica, źródło, sroka, srebro, zrywa, wzrok,
3. Utrwalamy wymowę głoski ,,s’’ w parach wyrazów: rodzic czyta dziecko powtarza :
Słaby słuch składany stół
Stan skupienia stugłowy smok
Spokojny sen sypki piasek
Sypki piasek sucha fosa
Stalowy most słoń indyjski
Syk gąsek solone mięso
4. Praca rodzica z dzieckiem. Możemy wydrukować kartę, wyciąć wyrazy, wybrać kolory do łączenia linii, rozpoznać elementy na rysunku i wkleić brakujące słowa ,, Czyje są?’’ Dziecko koloruje cały rysunek.
pozdrawiam serdecznie, pani Ewa