Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!
1.Ćwiczenie dla dzieci, które poprawnie wymawiają ,,ż’’ w sylabach. Dalej utrwalamy wymowę głoski ,,ż’’ w wyrazach – Rodzic czyta, dziecko powtarza.
Wieża, leżak, koleżanka, talerzyk, dyżurny, wierzba, łyżwy, grzyby, grzebień, grzywa, pożytek, kałuża, podwórze, pierze, drążek, żbik, żłobek, żmija, żniwo, żwir, żwawo, wierzba, łyżwy, brzuch, brzeg, olbrzym, grzech, grzbiet, grzmot, wrzos, wrzesień, wrzawa,
2. Ciąg dalszy ćwiczeń utrwalających wymowę głoski ,,r ’’ w sylabach w sąsiedztwie samogłosek : rodzic czyta wyrazy dziecko powtarza.
Ra, ro, re, ru, ry, arar, aror, arer, arur, aryr,
Ara, aro, are, aru, ary, orar, oror, orer, orur,oryr
Ora, oro, ore, oru, ory, erar, error, erer, erur, eryr,
Era, ero, ere, eru, ery, urar, uror, urer, urur, uryr
Ura, uro, ure, uru, ury, yrar, yror, yrer, yrur, yryr
Yra, yro, yre, yru, yry, rar, ror, rer, rur,ryr
3. Utrwalamy wymowę głoski ,,s’’ w parach wyrazów – rodzic czyta dziecko powtarza :
Solone masło sumiaste wąsy
Niebieska wstęga miejskie lotnisko
Blask ogniska wąski pasek,
wiejski sklep wysoki słup
wesoła sobota wąsaty sum
wiejski sklep wysoki słup
4. Ćwiczenia podczas mowy spontanicznej – dialog, przykładowe pytania:
– Jak wygląda twoja ulubiona zabawka?
– Dlaczego ptaki mogą latać a ty nie?
– Dlaczego warto mieć przyjaciela?
– Co sprawia Ci największą radość ?
– Jak myślisz, kiedy ludzie są szczęśliwi ?
5. Rozwiąż zagadki
Spogląda z wysoka
na kurki, na wannę,
Gdy go używasz
udaje fontannę!
Grzeje piecyk, jadą tramwaje.
Nagle – pstryk – i wszystko staje.
Wszędzie światło zgasło.
Powiedz, czego brakło?
Ta maszyna pracowita niesłychanie
samodzielnie wykonuje całe pranie.
Trochę prądu oraz proszku odrobina
i już sama pierze, płucze i wyżyma.
pozdrawiam serdecznie, pani Ewa