Zawody moich rodziców – zadania na tydzień 18-22.05

Dzień dobry moi mili rodzice i dzieci ,bawcie się dobrze ,dbajcie o siebie .Dzisiaj odszukujemy bajki pt „Kubuś bajka dla dzieci- Zawody. Rozmawiamy z dzieckiem  o bajce,   o różnych zawodach ,jakie są ważne . Mówimy dziecku jaki zawód wykonujemy ,na czym polega nasza praca itp. Dziecko rysuje według uznania bajkę albo zawód wykonywany przez rodzica ( można wydrukować dziecku ilustrację itp.)Rozwiązujemy wspólnie zagadki słowne  o zawodach albo bawimy się w kalambury.Wykonujemy wspólnie z dzieckiem pracę plastyczną w dowolnej technice pt „ Dziękujemy pracownikom służby zdrowia”. Rozmawiamy przy okazji jak ważna jest  ich praca .robimy pamiątkowe zdjęcia itp. .

Jestem krawcową

Bawimy się w krawcową .Wspólnie z dzieckiem zastanawiamy się co jest potrzebne krawcowej ( narzędzia pracy itp.)Ewentualnie pokazujemy ilustrację .Potem odgrywamy scenki „ Jestem krawcową”( gesty ,mimika ).Odszukujemy na ( You Tube) piosenkę pt „ Zawody piosenki wujka ogórka”. Słuchamy słów ,bawimy się do niej  itd. Wspólnie z dzieckiem szyjemy maseczkę ochronną na twarz( wzór –You Tube).Bawimy się w zabawę pt „ Igła z nitką” .Jedno z was jest nitką ,drugie igłą i tańczycie razem do ulubionej muzyki( można wykorzystać rekwizyty np. : sznurek ,czy rolkę po ręczniku itp.

Kim jest doręczyciel?

Rozmawiamy na temat zawodu doręczyciela, wyjaśniamy , na czym polega ta praca ,że jest ważna itp. Proponujemy zabawę z elementami teatru  w doręczyciela (np jedziemy samochodem ,pukamy do drzwi ,doręczamy paczkę itp. ).  Szukamy w Internecie ( You Tube) wierszyki o zawodach .Rozmawiamy na temat  ,bawimy się w zagadki  słuchowe   różnych zawodów .rodzice wymyślają różne dźwięki związane z danym zawodem albo szukają gotowych nagrań. Potem wspólnie przygotowujemy  paczkę dla babci ,cioci( wymyślamy produkty ,które w niej się znajdą albo upominek własnoręcznie wykonany    itp. Pamiętajcie filmach ,zdjęciach ,czy nagraniach.

W sklepie

Bawimy się w sklep .Gromadzimy różne towary, produkty ,opakowania ,koszyk na zakupy, torby, pieniądze, kasę ,szukamy odpowiedniego miejsca, układamy, ustalamy reguły zabawy . Improwizujemy różne sklepy i zakupy. Rozmawiamy na temat zawodu sprzedawcy, dlaczego jego praca jest ważna itp. Potem przeliczamy wspólnie z dzieckiem ile towarów jest w torbie itd ,jakie one są ,czy są potrzebne itd. Rozmawiamy  na temat : Kim będę ,gdy dorosnę? i  wykonujemy postać wybranego zawodu np. : z kartonu ,gazety ,papieru.

Kto wypieka bułki i chleb?

Zadajemy dziecku pytanie : Kto wypieka bułki i chleb?, dzieci próbują odpowiedzieć. Bawimy się zabawę ruchową ze śpiewem pt: „Mało nas”.Szukamy w Internecie albo sami opowiadamy „ Jak powstaje chleb?. Potem bawimy się w piekarzy .Robimy masę solną ( You Tube) i z tej masy dzieci robią chleb, bułeczki ,gdy wyschnie malują farbą. Wykorzystujemy do zabawy np. w „ dom” „Piekarnia”itd., Oczywiście przeliczamy ile mamy bułek ,chleba, dla ilu osób wystarczy itp.

wspaniałej zabawy w tym tygodniu życzy pani Beatka