- Karta pracy str.8,9. Oglądanie obrazków , porównywanie ich
– czym różnią się obrazki?
– czy łatwo rozpoznać ,że to jest to samo miejsce? Dlaczego?
– który obrazek ci się podoba? Dlaczego? - Słuchanie wiersza Przyjaciele przyrody (obok obrazków).
– czy o Ziemię należy dbać. Dlaczego?
-co ma się stać z tym, którzy nie dbają o przyrodę
Dokańczanie kolorowania obrazków, rysowanie po śladzie lotu ptaka, jeża. - Karta pracy Czytam,piszę, liczę s.78
– czytanie co robi przyjaciel przyrody
– oglądanie odznak przyjaciela przyrody. Projektowanie, rysowanie przez dziecko
własnej odznaki. - Zabawy ruchowe z el. metody Labana
– Dziecko tańczy w rytmie dowolnej muzyki, według własnej inwencji twórczej. Na
przerwę w muzyce, zatrzymują się , a następnie wykonują ćwiczenia wskazanych
przez rodzica części ciała: ćwiczą głowa, szyja- wykonują skłony, skręty, krążenia,
Ćwiczy tułów- wykonują skłony, opady, skręty, ćwiczą ramiona- wykonują wymachy,
wznosy, krążenie ramionami itp.
– Szukanie zguby- dziecko zgubiło ulubione maskotki więc rozpoczynają
poszukiwania-chodzą, biegają, chodzą na czworakach, leżą, czołgają się .
-Spacer króla drzew- dziecko porusza się powoli , nie uginając kolan, na sztywnych
nogach, przenosząc ciężar ciała , na zmianę, na prawą nogę, na lewą nogę, ramionami wzniesionymi w górę przy dowolnej muzyce. Gdy muzyka milknie, zatrzymują się i otrzepują się z liści: głowę- wykonują delikatne , wolne ruchy, tułów- lekkie i szybkie ruchy, nogi- mocne i szybkie ruchy.
Serdecznie pozdrawiamy wszystkie dzieci 🙂