Mój kraj – Polska

1. Zabawy stolikowe Segregowanie.
Co potrzebujemy: Spinacze do bielizny: białe i czerwone, talerze papierowe.
Dzieci, wykonują zadania ćwiczące sprawność i precyzję dłoni: przypinają do krawędzi talerzyka, naprzemiennie, spinacze do bielizny w kolorach białym i czerwonym.

2. Słuchanie wiersza E. Stadmüller Kim jesteś?
– Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało-czerwone,
ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto Syrenki.
I jeszcze Wisła,
co sobie płynie
raz po wyżynie,
raz po równinie,
i mija miasta
prześliczne takie.
Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.

Rozmowa na podstawie wiersza.
– O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?
– Jakie są nasze barwy narodowe?
– Jak wygląda nasze godło?
– Jaka się nazywa najdłuższa rzeka w Polsce?
– Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

3. Zabawa konstrukcyjna Budujemy Polskę.
Rodzic układa na podłodze ze skakanek, szalików, sznurków orientacyjny kontur granic Polski, a zadanie dzieci polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami. Dzieci omawiają, co zbudowały.

4. Zabawa dydaktyczna Jak się nazywasz?
Dzieci mają za zadanie aby się przedstawić. Rodzic mówi, dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać (np. nieznajomemu).

5. Zabawa w kończenie zdań.
Rodzic wypowiada kolejne zdania, a dzieci je kończą.

Kraj, w którym mieszkam, to…
Godło Polski przedstawia…
Flaga Polski ma dwa kolory: …
Gdy słyszymy hymn, musimy…
Nasze symbole narodowe to…

6. Zabawa dydaktyczna Polska flaga.
Rodzic prezentuje kolejne flagi, a kiedy dziecko zauważy wśród wykładanych tę, która jest Polski, głośno mówi: Polska!

pozdrawiam serdecznie, pani Paulinka