1. Wykonanie koperty z adresem.
Potrzebne będzie: rysunek rozłożonej koperty, klej, nożyczki.
Dziecko wycina rysunek rozłożonej koperty; zagina go wzdłuż przerywanych linii i skleja w odpowiednich miejscach. Zapisywanie przez R. na kopercie adresu zamieszkania dziecka.
2. Karta pracy, cz. 4, s. 25.
Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu.
3. Karta pracy, cz. 4, s. 26.
Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków
4. Instrumentacja wiersza Bożeny Formy Droga do przedszkola.
R. recytuje wiersz zwracając uwagę na odpowiednią intonację i dykcję.
Codziennie wczesnym rankiem
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domówi
widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
5. Muzyka relaksacyjna
pozdrawiam serdecznie, pani Justynka