Bawmy się

Praca plastyczna „Moje wymarzone wakacje” – malowanie na podkładzie z gazy.

•Na początek rozmowa – wyjaśnienie pojęcia wakacje. Podawanie przez dziecko skojarzeń ze słowem wakacje. Prosimy też o określenie uczuć jakie kojarzą się dzieciom ze słowem wakacje, czy gdy myślimy o wakacjach jest nam miło, przyjemnie, czy się wtedy uśmiechamy czujemy radość, itd.

•Zapoznanie z tematem pracy.

Będziemy dziś samodzielnie malować „Moje wymarzone wakacje”. Malujemy miejsce, do którego najchętniej chcielibyśmy pojechać, może to być miejsce z naszych marzeń, np. księżyc, mogą to być wakacje na koniu, albo na żaglówce … marzenia, to marzenia nie musza być realne.

•Praca będzie nietypowa, potrzebne będą: kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzel, gaza opatrunkowa lub zwykły bandaż.

Ø  Kartkę z bloku technicznego dziecko pokrywają klejem. Na całej powierzchni kartki przykleja gazę lub paski bandaża. Czekamy chwile aż podkład wyschnie.

Ø  W oczekiwaniu na wyschnięcie naszej kartki robimy papierowy samolot dla rodzica i dla dziecka. Robimy zawody samolotowe, staramy się rzucać samolotami, tak by leciały jak najdłużej i jak najdalej – zabawa ruchowa z elementem rzutu „Podniebne zawody”

Może być taki jak na filmie, bo jest ten wypróbowany, albo jaki tylko potraficie,

Ø  Na przygotowanym podłożu z przyklejoną gazą dziecko maluje farbami plakatowymi na temat „Moje wymarzone wakacje”. A potem oczywiście opowiada o tym co namalowało.

Zabawa konstrukcyjna „Na lotnisku”.

Dziecko buduje z różnego rodzaju klocków samoloty. Nadaje im nazwy i uzasadnia, dlaczego właśnie tak chce je nazwać. Następnie buduje z klocków hangary (garaże) dla samolotów. Dalszą część zabawy wymyślają samodzielnie.

Słuchanie piosenki „Wyścig rowerem”.

·      piosenka dostępna jak zwykle: https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada CD 2.

I. Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

w uszach mi świszcze wiatr.

Zostawiam z tyłu łąkę, las,

pozdrawiam każdy kwiat.

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,

kiedy pędzę na rowerze, cha,

kiedy pędzę na rowerze, hu,

kręcę, ile tchu.

II. Kiedy rowerem pędzę w dal

i kręcę pedałami,

koledzy chcą dogonić mnie

i wtedy się ścigamy.

Kiedy rowerem pędzę w dal,

drogę do mety znam.

przyciskam mocniej, no i znów

medal ze złota mam.

Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej… /bis

Zadajemy pytania dotyczące zawartych w piosence treści:

− O czym opowiada piosenka?

− Co wkładamy na głowę, wsiadając na rower?

− Czy rowerem możemy jechać wszędzie, gdzie chcemy?

− O czym należy pamiętać, jeżdżąc na rowerze?