Dzień dobry moi kochani rodzice i dzieci, bawcie się dobrze, dbajcie siebie. Dzisiaj bawimy się w zagadki (obrazkowe – pokazujemy część ilustracji – You Tube) dotyczące owadów. Dziecko rozwiązuje zagadkę. Potem uczymy inscenizacji pt „Biedronka żuk” J. Brzechwy, powtarzamy słowa, gesty, bawimy się ruchem, przebieramy się itp. Ile kropek ma biedronka? – zastanawiamy się wspólnie, przeliczamy, pokazujemy budowę owada i dlaczego jest pożyteczny itp (drukujemy obrazek lub szukamy w książce). Wykonujemy biedronkę wg własnego pomysłu lub wzoru (You Tube) lub rysujemy itp.
Odszukujemy we własnej płytotece lub na (You Tube) piosenkę pt „Biedronka”, słuchamy, rozmawiamy na temat, naśladujemy ruchem słowa. Rysujemy biedronkę i inne owady palcem w powietrzu, na podłodze lub w kaszy mannej, mące itd. Bawimy się w zagadki słowne pt „Wiosna na łące” (kwiaty, owady, zwierzęta itp.). Wychodzimy na spacer do parku lub ogrodu a tam słuchamy i obserwujemy (przez lupę) owady, ptaki itp, informujemy dziecko, które z nich żyje na łące, robimy zdjęcia, nagrywamy filmy.
Szukamy bajki edukacyjnej dla dzieci pt „Pszczoła miodna” (You Tube), rozmawiamy, kładziemy nacisk na ważną rolę pszczół w przyrodzie, dla człowieka. Tańczymy przy piosence pt „Taniec Mai” ile razy dziecko zechce. Bawimy się z dzieckiem w zabawę pt „Pszczoły i pogawędki” – rodzic kieruje rozmową, potem dziecko proponuje zabawę w bzyczenie itp. Liczymy z dzieckiem pszczoły w zakresie dla niego dostępnym (rysunki, ilustracje, książce, Internecie). Jeśli dz ma ochotę może wykonać z wami pszczołę z rolki po papierze.
Szukamy na (You Tube) film edukacyjny „Wiosna na łące”, omawiamy jakie kwiaty teraz się pojawiły łące. Malujemy palcami kwiaty na kawałkach jasnej tkaniny, foli ogrodowej lub torby, kartonie itp lub wykonujemy łąkę wg wzoru (You Tube –„Krokotak”), jak podpowiada wyobraźnia. Tańczymy w wyobraźni na łące do ulubionej muzyki albo piosenki prze dzieci. Wychodzimy do ogrodu albo na działkę, czy park i szukamy wspólnie z dzieckiem kwiatów, które teraz rosną, mówimy jak one są ważne dla owadów (np. pszczół), robimy zdjęcia, nagrywamy filmy itp. Na koniec bawimy się wierszem pt „Ślimak”.
Zastanawiamy się wspólnie „Jaki jest motyl?” (You Tube, książki), dziecko opisuje, dlaczego jest pożyteczny? itp. Podajemy dziecku nazwy niektórych motyli. Można pokazać dziecku etapy przeobrażania motyli albo omówić itp. Potem bawimy się w zabawę „Motyle nad łąką”, wykorzystujemy w tym celu szal, chustę mamy i poruszamy materiałem, biegając po całym domu w takt ulubionej muzyki. Wychodzimy na spacer do ogrodu lub parku i obserwujemy motyle, zapamiętujemy liczbę, robimy zdjęcia itp. Jeśli dz ma ochotę to wykonujemy motyle wg własnych pomysłów albo malujemy itp.
miłej zabawy pani Beatka