Ćwiczenia

Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!

1. Utrwalenie wymowy głoski ,,s’’ w wyrazach, ćwiczymy przed lustrem aby kontrolować język ( język za dolnymi zębami, wargi układamy płasko, tak ,aby przylegały do zębów). Rodzic czyta wyrazy dziecko powtarza.

Smok, smoking, smuga, spadek, spaliny, spaw, spływ, spokój, spód, spodnie, spółka, sputnik, stadion, stado, stajnia, stalówka, staw, stempel, stek, stojak, stołówka, stonka, stonoga.

Możemy na początku przedłużać ,,s’’ np. ssssmok, sssmoking itd.

2. Ćwiczenia utrwalające wymowę głoski ,,sz’’: rodzic czyta pary wyrazów dziecko powtarza.

Szary szalik                                                                             fałszywy grosz

Szerokie szelki                                                                       puszka groszku

Szkolna szatnia                                                                     blaszana puszka

Szara myszka                                                                         kosztowny naszyjnik

Koszyk gruszek                                                                      wyszywana poduszka

Szkodliwy proszek                                                                szpitalne nosze

Szklany klosz                                                                          koszyk szpinaku

Pluszowy kapelusz                                                                 pszenna kasza

Kalosze Szymka                                                                      kosz puszek

3. Ćwiczenia utrwalające wymowę głoski ,, r ’’: rodzic czyta sylaby i wyrazy dziecko powtarza.

Bra, bro, bre, bru , bry ,

abra, abro, abre, abru, abry

obra, obro, obre, obru, obry,

ebra, ebro, ebre, ebru ebry

ubra, ubro ,ubre, ubru, ubry

ybra, ybro, ybre, ybru, ybru

brama, bratek, brat, brawa, brąz, brew, brud, brudnopis, bruk, brukiew, brokat, broda, ubranie, febra, kubrak, kobra, zebra, fabryka, imbryk, obrus, obrońca, dąbrowa, obrąbek

4. Ćwiczenia słuchowe- pamięć sekwencyjna. Powtarzanie za rodzicem, potem nauka na pamięć.

Zagadka

Albo stoję, albo wiszę.                                                                Jaką porę roku mamy,

Dzieci na mnie kredą piszą.                                                      gdy zza morza wracają bociany.

 

Kaczka                                                                                                Przedszkolak

Mieszkała kaczka w zeschniętej beczce,                                     Przedszkolaczek mały, duży,

klucze do domu nosiła w teczce.                                                 wie do czego mydło służy

6. Proponuję zabawę logopedyczną ,, Pozycja głoski ,,sz’’ w wyrazie’

7. Odszukaj niedorzeczności na obrazkach – co tu nie pasuje

pozdrawiam serdecznie, pani Ewa