- Karta pracy str.3- liczenie oczek na każdej kostce. Łączenie kostek z odpowiednimi
cyframi. Łączenie działań z odpowiednimi wynikami. Kończenie rysowania drzewka
według wzoru - Zapoznanie z literą ż małą, wielką drukowaną , pisaną.
- Oglądamy zdjęcie żaby karta pracy str.5. Dziecko opowiada jak wygląda, jak się
porusza, gdzie najczęściej można spotkać żaby.
Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe,
wodne, śmieszki, moczarowe, trawne. Mają długi język, którym łowią pożywienie.
Charakterystycznym elementem ich budowy są wydłużone tylne kończyny
przystosowane do wykonywania skoków. Lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo
zanurzone w wodzie lub będąc na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco- kąpią się.
Jedzą owady, pająki, małe ryby, ślimaki. - Dzielenie słowa żaba na sylaby, głoski- co słychać na początku wyrazu żaba?
Podawanie przykładów słów rozpoczynających się na ż, mających głoskę ż w środku,
na końcu. Pokaz litery ż– karta pracy str.5. Omawianie z czym się ta litera kojarzy, do
czego jest podobna. Rysowanie w powietrzu. - Ćwiczenia w karcie pracy str.4,5,6,7.
- Na podsumowanie i utrwalenie wiedzy zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego: wiedzyhttps://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU
Tęsknimy za Wami!