Dziwny pies

Drodzy Rodzice, ­čÖé

Mamy nadziej─Ö, ┼╝e ca┼éy czas ch─Ötnie czytacie Waszym dzieciom. Dzi┼Ť proponujemy Wam kilka pomys┼é├│w na aktywno┼Ťci zwi─ůzane z wierszem Danuty Wawi┼éow ÔÇ×Dziwny piesÔÇŁ. ┼╗yczymy wy┼Ťmienitej zabawy!

Przeczytajcie z dzieckiem na g┼éos wiersz ÔÇ×Dziwny piesÔÇŁ. Utw├│r jest bardzo rytmiczny, wi─Öc mo┼╝ecie spr├│bowa─ç zrobi─ç to na kilka r├│┼╝nych sposob├│w: wystukuj─ůc rytm pi─ůstkami o st├│┼é, klaszcz─ůc, zmieniaj─ůc tempo czytania.

Wawi┼éow Danuta – „Dziwny pies”

Jeden, dwa,
jeden, dwa,
pewna pani
miała psa.
Trzy i cztery,
trzy i cztery,
pies ten dziwne
miał maniery.
Pi─Ö─ç i sze┼Ť─ç,
pi─Ö─ç i sze┼Ť─ç,
wcale lod├│w
nie chcia┼é je┼Ť─ç.
Siedem, osiem,
siedem, osiem,
wci─ů┼╝ o ko┼Ťci
tylko prosił.
Dziewi─Ö─ç, dziesi─Ö─ç,
dziewi─Ö─ç, dziesi─Ö─ç,
kto z nas ko┼Ťci
mu przyniesie?
Mo┼╝e ja?
Mo┼╝e ty?
Licz od nowa –
raz, dwa, trzy…

 

Mo┼╝ecie w trakcie czytania spr├│bowa─ç pokazywa─ç na palcach cyfry, kt├│re pojawiaj─ů si─Ö w wierszu.

Pobawcie si─Ö w detektyw├│w i poszukajcie na ilustracji obok wiersza element├│w, kt├│rych liczba odpowiada cyfrom pojawiaj─ůcym si─Ö w utworze: np. jedna obro┼╝a/nos, dwoje oczu/uszu, trzy ga┼éki lod├│w, cztery ┼éaty na brzuszku psa, pi─Ö─ç palc├│w, sze┼Ť─ç koralik├│w tworz─ůcych bransoletk─Ö itd.

Porozmawiajcie teraz chwil─Ö o manierach. Zapytaj dziecko, czy wie, co to s─ů maniery i po co s─ů nam potrzebne. Mo┼╝ecie wsp├│lnie poszuka─ç przyk┼éad├│w dobrych manier: m├│wienie ÔÇ×prosz─ÖÔÇŁ i ÔÇ×dzi─Ökuj─ÖÔÇŁ, witanie si─Ö, gdy kogo┼Ť spotkamy, mycie r─ůk przed jedzeniem, wycieranie but├│w po powrocie do domu, sprz─ůtanie swoich zabawek.

Mo┼╝ecie wsp├│lnie stworzy─ç ÔÇ×list─Ö dobrych manierÔÇŁ, np. wykonuj─ůc plakat, na kt├│rym narysujecie dobre i mi┼ée zachowania najwa┼╝niejsze dla Waszej rodziny.

pozdrawiam serdecznie, pani Kasia

Poni┼╝ej przedstawiamy propozycj─Ö od pani Justynki i karty pracy zwi─ůzane z literami i szlaczkami

Zz

szlaczki 2

pozdrawiam serdecznie, pani Justynka