1. Wysłuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: „Gdzie był Krzyś”. – kształcenie koncentracji uwagi oraz słuchania ze zrozumieniem
– Gdzie byłeś Krzysiu?
– Daleko….
W Afryce, nad rzeką Nilem!
A dwa kroki przede mną
kąpały się dwa krokodyle!
Były takie olbrzymie,
paszcze miały szerokie jak bramy.
Nie wierzysz? No to proszę,
Możesz zapytać mamy!
A potem hipopotam po szyję wylazł z błota,
aż śmiały się goryle.
Słonie biegały jak konie!
Były zebry, żyrafy, szakale!
A ja – Nie bałem się wcale.
Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem….
Małpy jadły figi i daktyle,
Nosorożec bawił się w strumieniu,
a tygrysy leżały pod palmą.
I lwa widziałem,
A jakże!
I chociaż było ciemno,
nie bałem go się także.
Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!
Ja chciałem jeszcze zostać,
chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..
– O czym ty mówisz Krzysiu?
To ci się chyba śniło.
Skądże? Naprawdę to widziałem!
To wszystko w kinie było.
Rozmowa na temat wiersza:
Gdzie był Krzyś ?
Co chłopiec widział? Podaj nazwy zwierząt, które zapamiętałeś /zapamiętałaś.
Co robiły zwierzęta?
Czy Krzyś naprawdę był w Afryce? Jeżeli nie to gdzie?
2.Usiądź wygodnie i obejrzyj film o zwierzętach. Poproś mamę lub tatę o wskazanie na filmie zwierząt egzotycznych i wytłumaczenie, dlaczego są to zwierzęta egzotyczne?
3. A teraz kolejne zadania
Policz zwierzęta i wpisz ich liczbę w okienka
[źródło: http://fen.emdutch.com/zoo-animal-worksheet-printable/]
4. Dopasuj ogonki do zwierząt – kształcenie spostrzegawczości wzrokowej, kształcenie umiejętności wykorzystania wcześniej zdobytej wiedzy w nowych sytuacjach
[źródło: https://pl.pinterest.com/pin/511158626454983233/]
5. Połącz zwierzę z jego cieniem
[źródło: https://pl.pinterest.com/pin/4443786888222989814/; 556378999222989816]
6. Rysuj po śladzie
[źródło http://www.activityvillage.co.uk/year-of-the-monkey-printables]
miłej zabawy życzy pani Małgosia