Egzotyczne zwierzęta

1. Wysłuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: „Gdzie był Krzyś”. – kształcenie koncentracji uwagi oraz słuchania ze zrozumieniem

– Gdzie byłeś Krzysiu?

 – Daleko….

W Afryce, nad rzeką Nilem!

 A dwa kroki przede mną

 kąpały się dwa krokodyle!

Były takie olbrzymie,

paszcze miały szerokie jak bramy.

Nie wierzysz? No to proszę,

Możesz zapytać mamy!

A potem hipopotam po szyję wylazł z błota,

 aż śmiały się goryle.

Słonie biegały jak konie!

Były zebry, żyrafy, szakale!

A ja – Nie bałem się wcale.

 Siedziałem obok mamy i patrzyłem… patrzyłem….

Małpy jadły figi i daktyle,

Nosorożec bawił się w strumieniu,

 a tygrysy leżały pod palmą.

I lwa widziałem,

 A jakże!

 I chociaż było ciemno,

nie bałem go się także.

Ale zabłysło światło i ludzie zaczęli uciekać!

Ja chciałem jeszcze zostać,

chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..

 – O czym ty mówisz Krzysiu?

To ci się chyba śniło.

 Skądże? Naprawdę to widziałem!

To wszystko w kinie było.

Rozmowa na temat wiersza:

Gdzie był Krzyś ?

Co chłopiec widział? Podaj nazwy zwierząt, które zapamiętałeś /zapamiętałaś.

Co robiły zwierzęta?

Czy Krzyś naprawdę był w Afryce? Jeżeli nie to gdzie?

2.Usiądź wygodnie i obejrzyj film o zwierzętach. Poproś mamę lub tatę o wskazanie na filmie zwierząt egzotycznych i wytłumaczenie, dlaczego są to zwierzęta egzotyczne?

3. A teraz kolejne zadania

Policz zwierzęta i wpisz ich liczbę w okienka

[źródło: http://fen.emdutch.com/zoo-animal-worksheet-printable/]

4. Dopasuj ogonki do zwierząt – kształcenie spostrzegawczości wzrokowej, kształcenie umiejętności wykorzystania wcześniej zdobytej wiedzy w nowych sytuacjach

[źródło: https://pl.pinterest.com/pin/511158626454983233/]

5. Połącz zwierzę z jego cieniem

[źródło: https://pl.pinterest.com/pin/4443786888222989814/; 556378999222989816]

6. Rysuj po śladzie

[źródło http://www.activityvillage.co.uk/year-of-the-monkey-printables]

miłej zabawy życzy pani Małgosia