Rozmowa na temat wiersza „Co to jest krajobraz” – tworzenie pojęcia krajobraz; wyróżnianie elementów krajobrazu górskiego. Podnoszenie poziomu i poszerzanie zakresu zdobywanej wiedzy, zaspakajanie naturalnej potrzeby poznawczej dziecka.
– Dziecko stara się nazwać ilustracje: np. morze, góry, jezioro, miasto, las, wieś
– Dziecko odpowiada na pytanie: Jakim słowem można określić te wszystkie widoki?
– Na koniec słucha wiersza:
To widok pól zbożem pokrytych ,
zielonych łąk dookoła.
To szczyty wysokie, skaliste
I gładkie tafle jeziora.
To morza wzburzone fale,
Plaże piaszczyste, szerokie.
Pagórki pokryte lasami,
szumiące rzeki głębokie.
– Następnie zadajemy pytania:
Ø Jakie krajobrazy widzimy na zdjęciach ?
Ø Który z nich to krajobraz górski?
Ø Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?
Ø Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?
Ø W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?
Ø Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas wędrówek?
*Zwierzęta te żyją w polskich górach Tatrach i są pod ochroną tzn. że nie można na nie polować, ani zakłócać ich spokoju. Nie wolno więc się do nich zbliżać, można je jedynie podziwiać z daleka.
Zabawa ruchowa „Niedźwiedzie i kozice” – na hasło kozice dziecko podskakuje, jak najwyżej potrafi, na hasło niedźwiedzie człapią po woli na czworaka.