Dzień dobry Państwu. 🙂 Przedstawiam przykłady wspólnych zabaw.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Ćwiczymy przed lustrem
Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
• Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
• Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem.
• Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
• Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
• Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
• Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
• Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.
Rozwiązywanie zagadek.
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
Wspólna zabawa i utrwalenie nazw i odgłosów zwierząt do piosenki „Dziadek fajną farmę miał„.
miłej zabawy, pani Paulina i pani Violetka