Wykonanie planszy „Letnie zabawy na podwórku”. Przygotowanie pomocy do zajęć: gazetki reklamowe, czasopisma dla dzieci, karton A3, klej, nożyczki.
Dziecko ogląda gazetki reklamowe i czasopisma dla dzieci. Następnie wycinają z nich obrazki przedstawiające zabawki i bawiące się wspólnie dzieci. Opisuje swoje obrazki, formułując dłuższe wypowiedzi, np. duża huśtawka, mała łopatka, czerwony rowerek, piłka nożna (na obrazku dzieci grają w piłkę). Naklejają obrazki na duży arkusz.
Zabawa słowna „W co się bawić latem?” – inspirowana wierszem „Podwórko”.
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza, pytamy:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?
– Jakimi zabawkami i w jakie zabawy możemy bawić się latem?
Zabawy taneczne przy piosence „Tato już lato” – swobodnie improwizuje do piosenki, śpiewa refren