Letnie zabawy na podwórku

Wykonanie planszy „Letnie zabawy na podwórku”. Przygotowanie pomocy do zajęć: gazetki reklamowe, czasopisma dla dzieci, karton A3, klej, nożyczki.

Dziecko ogląda gazetki reklamowe i czasopisma dla dzieci. Następnie wycinają z nich obrazki przedstawiające zabawki i bawiące się wspólnie dzieci. Opisuje swoje obrazki, formułując dłuższe wypowiedzi, np. duża huśtawka, mała łopatka, czerwony rowerek, piłka nożna (na obrazku dzieci grają w piłkę). Naklejają obrazki na duży arkusz.

Zabawa słowna „W co się bawić latem?” –  inspirowana wierszem „Podwórko”.

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza, pytamy:

− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?

− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

– Jakimi zabawkami i w jakie zabawy możemy bawić się latem?

Zabawy taneczne przy piosence „Tato już lato” – swobodnie improwizuje do piosenki, śpiewa refren