Majowa łąka

Oglądamy film „Łąka” o spotkaniu „Skrzata Borówki z kuzynką Koniczynką” – wraz ze skrzatem idziemy na łąkę. Postarajmy się zapamiętać jakie roślinki i zwierzątka oglądali Borówka i Koniczynka.

Na końcu filmu Zosia i Hania opowiedzą Wam jak zrobić łąkę w domu.

Drodzy Państwo poszukajcie w domu książek lub wspomóżcie się Internetem, podsumujcie wspólnie z dzieckiem wiadomości zgromadzone w dniu dzisiejszym. Dzieci powinny rozpoznawać i nazywać, rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę, pomóżcie dzieciom z nazwami, które były im dotąd nieznane.

Pomogą Wam na pewno poniższe obrazki.

Praca plastyczna „Łąka kwietna” – spróbujecie zrobić taki obrazek, jaki wykonały dziewczynki na filmie, jeżeli nie udało Wam się zebrać roślinek do tej pracy, to postarajcie się ją zrobić do końca tygodnia.

Spacer na łąkę, jeżeli jeszcze nie byliście, to się koniecznie wybierzcie, najlepiej gdybyście w domu mieli szkło powiększające, przez które będzie można zobaczyć dokładnie mieszkańców łąki.

Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – „Wiosenne zabawy na łące”.

Jedna piłka dla dwójki uczestników – dziecko trzymające piłkę rzuca ją do partnera, klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca mu partner.

Słuchanie piosenki „Na majowej łące”. Rozmowa na temat tekstu piosenki.

I. Zielona żabka, bocian, skowronek,

zając, motylek, kilka biedronek

tańczą na łące, skaczą, fruwają

i na swój koncert nas zapraszają.

Ref.: Kum, kum, kle, kle, kle.

Cyt, cyt, rechu, rech!

Na łące słychać wesoły śpiew!

II. Na maku usiadł mały motylek,

potem z biedronką tańczył przez chwilę.

Zając i świerszcze skaczą po trawie,

dużo radości jest w tej zabawie.

Ref.: Kum, kum, kle, kle…

·      Zadajemy dzieciom pytania dotyczące tekstu piosenki.

– O czym jest nasza piosenka?

– Jakie zwierzęta mieszkają na łące?

– Co postanowili zorganizować mieszkańcy łąki?

– Dlaczego wszyscy mieszkańcy łąki są tacy radośni?

pozdrawiam serdecznie, pani Małgosia