Majowe zadania

1. Latające owady – ćwiczenia rozmachowe. Dajemy dziecku dajemy dwa  spinacze do bielizny malujemy na jednym czarną kropkę- muchę, na drugim czerwoną – biedronkę. Informujemy, że owady chciałyby polatać. Dziecko wykonuje ruchy naśladujące poruszanie się owadów w przestrzeni oraz rusza palcami tak, by spinacz się otwierał i zamykał. Ruch wykonuje obiema rękoma i  obiema dłońmi równocześnie.

2. Turlanie się po podłodze z rękoma wzdłuż ciała.(ćwiczenie stabilizacji centralnej i obręczy barkowej.

3. Rysujemy motyle. Dziecko rysuje według instrukcji oburącz w powietrzu motyle. Rozpoczynając w jednym punkcie na górze i starają się zsynchronizować ruch obu rąk. Najpierw tułów głowę i czółki, najpierw skrzydła górne, potem dolne

4. Zabawy z gumkami do włosów, zakładamy gumki na palce obu dłoni, łączymy palce i otwieramy, kontrolując ruch w taki sposób by gumka nie spadła z dłoni, może to być sprężynka do włosów.

5. Zabawy manualne wyławianie kamyczków, guzików łyżką cedzakową z pojemnika z wodą, pojedynczo, po 2, po 3, po 4 i po pięć.

6. Zabawka z pokrywki kartonowego pudełka i małej piłeczki. W pokrywce mniej więcej na środku, robimy okrągły otwór, większy o centymetr od wielkości pokrywki pudełka. Wrzucamy piłkę i poruszamy pokrywką trzymając ją oburącz, tak by piłka przetaczała się z jednego boku na drugi. Staramy się by piłka nie wyleciała przez otwór.

7. Narysuj taki sam wzór na prezentach obok

8. Rozwiąż zagadki o Polsce. Poproś rodziców o przeczytanie.

·  Pytanie nietrudne, to każdy z was przyzna. Jak się nazywa nasza Ojczyzna?        [Polska]

· Biel na niej jest i czerwień, powiewa, gdy wiatr się zerwie. Wciągnięta na masztu szczyt, wisi od świtu po świt.           [Flaga – biało-czerwona]

· W państwowym godle umieszczony – jego głowa stworzona do korony.   [Orzeł]

9. Zabawa w kodowanie

Pokoloruj kratki po prawej stronie tak, aby powstał identyczny obrazek jak po lewej stronie.

10. Zabawa matematyczna – wypełnij kartę pracy.

11. Rysuj po śladzie(kropkach), potem pokoloruj obrazek

 

12. Rysuj szlaczki, najpierw po śladzie potem samodzielnie.

miłej pracy, Pani Małgosia