Makieta wiejskiego podwórka

1. Zabawa pobudzająco-hamującaKoniki.

Dzieci maszerują w określonym kierunku, w rytmie nagrania wesołej melodii, wybranej przez rodzica. Kiedy usłyszą dźwięki bębenka, zaczynają zgodnie z jego rytmem poruszać się po okręgu – naśladują koniki.

Reagują na ustalone hasła:

−W tył zwrot – poruszają się w przeciwnym kierunku,

−Wierzgamy kopytkami – zatrzymują się, jedną nogą wykonują ruchy podobne do wierzgania,

−Stop! – zatrzymują się, zwracają twarzami do środka koła i recytują tekst,

równocześnie wykonując odpowiednie ruchy (powtarzają go dwa razy):

ręka, ręka – prawą dłonią dotykają lewego ramienia, lewą dłonią dotykają prawego ramienia,

noga, noga – uderzają w prawą rękę, w prawe udo, lewą ręką w lewe udo,

raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy – miarowo klaszczą: raz z lewej, raz z prawej strony.

2. Dopowiadanie skojarzeń.

Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dzieci dopowiadają kojarzące się z nim słowo (z wierszy, z ba-jek, opowiadań). Np. kaczka – dziwaczka

kaczątko – brzydkie

koza (kozucha) – kłamczucha

kot – Filemon

kurka – Czubatka

3. Karta pracy, cz. 4, s. 3.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladzie drogi kury do kurnika

4. Praca plastyczna „Makieta wiejskiego podwórka”

Omówienie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka.

−Jakie budynki powinny się tam znaleźć?

−Jakie zwierzęta tam spotkamy?

5. Burza mózgów Co można zrobić z tych produktów?

Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dzieci mówią, do zrobienia czego można go wykorzystać.

Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka… mleko – ser, budyń, jogurt… pióra – poduszka, pierzyna… wełna – szalik, sweter, czapka

6. Zabawa ruchowo-naśladowcza Zapraszam jako…

Dzieci siedzą w kole. Obok jednego z dzieci z prawej strony znajduje się wolne miejsce. To dziecko mówi: Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne. Zapraszam na nie Kasię jako… kurkę. Zaproszone dziecko idzie w kierunku wolnego miejsca, naśladując ruchy kury.

pozdrawiamy serdecznie, pani Justynka i pani Kasia