Małe miasteczko

1. Oglądanie obrazków, widokówek, zdjęć, folderów przedstawiających miejscowość, w której mieszkają dzieci.

Pocztówki

 

https://fotopolska.eu/Lubin/b117938,Widokowki_z_Lubina.html

2.Słuchanie piosenki Najpiękniejsze miejsce świata.

1. Są na całym świecie miasteczek tysiące

i są też wioseczki jak z bajeczki.

Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,

tam domki, łąki, pola, rzeczki.

Ref. A ja mieszkam właśnie tu,

tutaj tulę się do snu.

Tutaj swoje mam radości i troski.

Każde drzewo tutaj znam,

każdą drogę tu i tam.

To jest mój kawałek Polski.

Najpiękniejsze miejsce świata,

w prawo, w lewo, w tył i w przód!

Taki to mój mały cud!

2.Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.

Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.

W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,

a w trzecim cicho płyną chmurki.

Ref.:A ja mieszkam…

3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.

Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.

Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.

Ja także kocham miejsce swoje.

Ref.:A ja mieszkam…

Rozmowa na temat piosenki.

R. pyta:

−O jakim miejscu jest piosenka?

−Jakie ono jest?

−Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

3. Ćwiczenia poranne

* Zabawa orientacyjno- porządkowa Tworzymy koło.

Dzieci poruszają się w rytm tamburynu. Podczas przerwy w grze jak najszybciej podają sobie ręce i tworzą koło.

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Pobudka.

Dzieci leżą na dywanie – śpią. Na uderzenie w bębenek powoli wstają, prostują się, przeciągają, przecierają oczy, maszerują po sali, aby rozprostować mięśnie; ale chce im się jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek – ponownie zasypiają.

4. Karta pracy, cz. 4, s. 20.

Dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem samodzielnie. Następnie naklejają w ramce widokówki, zdjęcia albo rysują ważne miejsca ze swojej miejscowości. Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

5. Układ taneczny.

pozdrawiam serdecznie, pani Justyna