1. Zabawa ćwicząca spostrzeganie Ence-pence.
Rodzic, z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w jednej dłoni. Mówi do dziecka: Ence-pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi – zamieniają się rolami, a jeśli nie – zgaduje ponownie.
2. Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?
Co potrzebujemy: Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda.
Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.
3. Zabawa słowami Dokończ słowo.
Dziecko mówi całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział rodzic, np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.
pozdrawiam serdecznie pani Paulinka i pani Violetka