1. Ułożenie puzzli „Ratusz w Lubinie”
2. Karta pracy, cz. 4, s. 21.
Dzieci rysują po śladach. Określają, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.
3. Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić.
Pocięte zdjęcia/widokówki przedstawiające charakterystyczne punkty w miejscowości dzieci. (załącznik widokówka1, widokówka2)
Układanie w grupach pociętych zdjęć/widokówek przedstawiających charakterystyczne punkty w miejscowości dzieci; określanie, co przedstawiają. Dzieci opowiadają o innych miejscach, które znają.
R. pyta:
−Z czego znany jest nasz region?
−Co jest najbardziej charakterystyczne w naszej miejscowości?
−Co się wam najbardziej podoba?
−Czego chcielibyście się dowiedzieć o swoim regionie?
4. Utrwalanie refrenu piosenki Najpiękniejsze miejsce świata.
5. Karta pracy, cz. 4, s. 22.
Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku.