1. Rozmowa o zwierzątkach jakie można spotkać na wsi.
– Rodzic układa na stole różne książki i czasopisma dla dzieci. Dzieci wyszukują w nich obrazki lub zdjęcia przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Podają ich nazwy, wyróżniają w nazwach pierwszą głoskę, dzielą nazwy zwierząt na sylaby.
Wypowiadają się na temat wrażeń i doświadczeń z pobytu na wsi.
(Na grupie do obejrzenia film „Na wielskim podwórku”)
2. Zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne.
– dziecko buduje z klocków zagrody dla zwierząt
3. Zabawa plastyczna – odrysowanie ręki dziecka lub mama/taty. Dorysowywanie elementów w taki sposób, by powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka.
-dziecko odrysowuje na kartce dłoń i tworzy z niej ulubione zwierzątko z wiejskiego podwórka.
4. Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak chodzą zwierzątka.
5. Improwizacja ruchowa przy piosence Gdacząca kura.
Dużo radości podczas zabawy życzą: pani Marzenka i pani Kasia