Mój adres

1. „Ciekawe miejsca w Polsce”zabawa dydaktyczna inspirowana wierszem „Wycieczka”.

Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,

wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.

Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,

cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.

Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,

a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.

Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,

a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.

A gdy wszystko już zwiedzimy,

to do domu powrócimy.

Posiedzimy chwilę w kątku

i zaczniemy od początku.

Pojedziemy na wycieczkę …

Ciekawe o jakiej wycieczce marzy wasze dziecko, gdzie chciałoby pójść czy pojechać?

2. Budowanie domów. Układanie figur – proszę przygotować dwie białe kartki oraz wycięte z kolorowego papieru małe i duże: kwadraty, prostokąty oraz klej.

Zapraszamy dzieci do zabawy w budowanie domów, tzn. układanie figur według instrukcji – my budujemy na swojej kartce, dziecko na swojej:

– Wybuduj niski dom, który ma dwoje drzwi i trzy okna.

Układamy kartkę w pozycji poziomej i na nim odpowiednio 2 małe prostokąty i 3 małe kwadraty. Zdejmujemy figury z kartki. Następnie prosimy o wybudowanie wysokiego domu. Mówimy:

– Wybudujcie wysoki dom, który ma jedne duże drzwi oraz dwa duże okna.

Dziecko układa kartkę w pozycji pionowej i na niej odpowiednio 1 duży prostokąt i 2 duże kwadraty. Zdejmujemy figury.

– Układanie figur według własnego pomysłu.

Dziecko samodzielnie buduje dom według własnego pomysłu – układa na kartce małe figury i duże figury. Po wykonaniu zadania przykleja figury na kartonie.

– Na zakończenie zadaniem dziecka jest opisanie swojego budynki – mówią, jaki dom zbudowały i jakich figur użyły.

3. Zabawa dydaktyczna „Wiem, gdzie mieszkam” – porozmawiajcie Państwo proszę z dzieckiem na temat: co to jest adres, kiedy i do czego jest nam potrzebny, dlaczego nie podajemy go obcym osobom. Poproście dziecko, żeby policzyło okna, piętra w budynku w którym mieszkacie, drzwi w korytarzu, schody na piętro. Ustalcie wspólnie skąd bierze się numer domu i numer mieszkania. Powtórzcie z dzieckiem znajomość adresu na pamięć, a kto go jeszcze nie umie…no cóż do dzieła.

Na następne zajęcia, bardzo proszę zrobić kilka zdjęć, charakterystycznych miejsc naszego miasta, będziemy robić album.

pozdrawiam serdecznie, pani Małgosia