Nadchodzi wiosna

1.      Wiosenne puzzle – dziecko układa pocięty na części obrazek w całość (dowolny obrazek o tematyce wiosennej).

2.      Zabawy przy piosence Nareszcie wiosna

– dziecko porusza się rytmiczne, ilustruje tekst piosenki gestem.

(Piosenka do przesłuchania na stronie MAC Edukacja)

1.Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna.

Budzi kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa. /2x

2. Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły,

gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy. /2x

3. Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa

i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach. /2x

4. Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze,

tańczy razem z motylami na kwitnącej łące. /2x

5. Woła do niedźwiedzia: „Wstawaj, misiu, wstawaj!

Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa!” /2x

6. I dzieci łaskocze słońca promieniami.

Chodźcie, dzieci, chodźcie, dzieci, z wiosną się pobawić. /2x

 

Zadawanie pytań związanych z tekstem.

− Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, kiedy nadchodzi wiosna?

− Jak nazywają się ptaki, które wracają do nas z dalekich stron?

− Co rośnie na łące, kiedy wiosną mocniej przygrzeje słońce?

− Czy znacie zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego?

 

3.      Rysowanie w powietrzu motyla metodą Dennisona. Rysowanie leniwych ósemek na papierze- Leniwa ósemka

– dziecko rysuje palcem w powietrzu i na dywanie a potem ołówkiem na kartce ósemki (podobne do skrzydeł motyla).

4.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: równoważnych, rzutnych z wykorzystaniem sznurka lub skakanki i pluszowego misia oraz ćwiczenia dużych grup mięśniowych, rozwijanie orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie własnego ciała.

–  dziecko porusza się z rekwizytem na głowie zachowując prawidłową postawę, utrzymuje równowagę idąc stopa za stopą po linii, rzuca do celu, przenosi maskotkę z lewej strony ciała na prawą nad głową wg. wskazówek.

5.    Na koniec zapraszam na wirtualną wycieczkę z Adą i Olkiem do parku 🙂 wiosna w parku

Wesołej zabawy i miłego dnia życzy pani Marzenka.