1. Wiosenne puzzle – dziecko układa pocięty na części obrazek w całość (dowolny obrazek o tematyce wiosennej).
2. Zabawy przy piosence Nareszcie wiosna
– dziecko porusza się rytmiczne, ilustruje tekst piosenki gestem.
(Piosenka do przesłuchania na stronie MAC Edukacja)
1.Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna.
Budzi kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa. /2x
2. Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły,
gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy. /2x
3. Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa
i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach. /2x
4. Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze,
tańczy razem z motylami na kwitnącej łące. /2x
5. Woła do niedźwiedzia: „Wstawaj, misiu, wstawaj!
Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa!” /2x
6. I dzieci łaskocze słońca promieniami.
Chodźcie, dzieci, chodźcie, dzieci, z wiosną się pobawić. /2x
Zadawanie pytań związanych z tekstem.
− Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie, kiedy nadchodzi wiosna?
− Jak nazywają się ptaki, które wracają do nas z dalekich stron?
− Co rośnie na łące, kiedy wiosną mocniej przygrzeje słońce?
− Czy znacie zwierzęta, które budzą się ze snu zimowego?
3. Rysowanie w powietrzu motyla metodą Dennisona. Rysowanie leniwych ósemek na papierze- Leniwa ósemka
– dziecko rysuje palcem w powietrzu i na dywanie a potem ołówkiem na kartce ósemki (podobne do skrzydeł motyla).
4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: równoważnych, rzutnych z wykorzystaniem sznurka lub skakanki i pluszowego misia oraz ćwiczenia dużych grup mięśniowych, rozwijanie orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie własnego ciała.
– dziecko porusza się z rekwizytem na głowie zachowując prawidłową postawę, utrzymuje równowagę idąc stopa za stopą po linii, rzuca do celu, przenosi maskotkę z lewej strony ciała na prawą nad głową wg. wskazówek.
5. Na koniec zapraszam na wirtualną wycieczkę z Adą i Olkiem do parku 🙂 wiosna w parku
Wesołej zabawy i miłego dnia życzy pani Marzenka.