Witam serdecznie wszystkie dzieci uczestniczące w zajęciach logopedycznych w przedszkolu !
1.Początkowe ćwiczenia utrwalające wymowę ,,r ‘’ w sylabach:
Tra,tro,tre,tru,try
Atra, atro, atre, atru, atry
Otra, otro, otre, otru, otry
Etra, etro, etre, etru ,etry,
Utra, utro, utre,utru, utry
Ytra, ytro, ytre,ytru,ytry
Trawa, trasa, tramwaj, tratwa, trampki, tran, truskawka
wiatrak, sistra, futro, lustro, patrol, wątroba, piętro, strona, opatrunek, struś, strumyk, futryna, cytryna, strych,
2. Rozwiąż i zilustruj zagadki:
Siejemy ją w ogródku,
gdy wiosna się zaczyna.
Co jakiś czas kosiarką
należy ją przycinać.
Mogę być w muzyka dłoniach
Albo należeć do słonia.
3. Utrwalanie ,,sz’’ – ćwiczenia dla dzieci, które już wymawiają ,,sz’’
-sza, szo, sze, szu,szy; -asza, aszo, asze, aszu, aszy; -osza,oszo,osze, oszu, oszy,
-esza, eszo, esze,eszu, eszy; -usza,uszo, usze,uszu, uszy; -ysz, yszo, ysze, yszu, yszy;
-asz, osz, esz, usz, ysz;
szachy, szabla, szafa, szata, szajka, szatnia, szal, szalik, szał, szałas, szał, szałas, szałwia, szampan, szampon, szatyn, szok, szopka, szum, szew, szewc, szept, szelki
4. Krótki wierszyk do nauczenia na pamięć do którego można zrobić rysunek
Moja buzia okrąglutka.
Nosek, grzywka całkiem krótka.
Czyste rączki zawsze mam!
Chcesz zobaczyć? Popatrz sam!
5. Rozwiąż zagadkę i narysuj rozwiązanie:
Ucieka przed Mruczkiem,
w każdą szparę się wciśnie,
gdy ją goni kotek, to nawet nie piśnie.
Dzieci, które mają zeszyty z ćwiczeniami logopedycznymi wybierają na ten tydzień kolejne i je powtarzają.
Zostańmy w domu! Serdecznie pozdrawiam! Pani Ewa