1.Praca z książką str.76:
· Oglądanie obrazków, zdjęć przedstawiających łąkę, nazywanie zwierząt i roślin; dzielenie nazw na sylaby i na głoski.
· Układanie zdań na temat łąki ze zdjęcia, obrazka.
· Słuchanie wiersza I. R. Salach Łąka (książka).Rozmowa na temat wiersza
– wymieńcie nazwy mieszkańców łąki?
– kto wydał bal na łące?
2.Słuchanie ciekawostek o motylach.
Motyle, inaczej łuskoskrzydłe, to uskrzydlone owady. Dzielimy je ze względu na wygląd i porę lotu na: motyle dzienne i ćmy . Dzielimy je też ze względu na rozmiar: większe i mniejsze. Motyle są drugą pod względem liczebności grupą owadów ( pierwszą są chrząszcze). Na świecie występuje około 150 tys. Motyli, w Polsce ponad 3 tys. Zbudowane są z głowy , na której znajdują się oczy, czułki, aparat gębowy, tułowia i odwłoka. Na tułowiu znajdują się trzy pary odnóży. Motyle żyją od kilku godzin do kilku miesięcy. Przykładowe nazwy to: paź królowej, paź żeglarz, niepylak Apollo, rusałka admirał , rusałka żałobnik, mieniak tęczowiec, rusałka pawik, czerwończyk dukacik, modraszek Arion.
3.Zabawa wyzwalająca twórczą aktywność dzieci ,,Gdybym był motylem”- dzieci wypowiadają się na temat tego , co by robiły gdyby były przez chwilkę motylami.
4. Kolorowa łąka- wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką.
5. Motyl- zginamy kartkę na pół, rozkładamy, na jednej stronie kartki nakładamy kilka kolorowych plam farby plakatowej następnie ponownie składamy, przyciskamy dłonią i ponownie rozkładamy- motyl gotowy! Po wyschnięciu możemy motyla wyciąć.
6. Wycieczka na łąkę. Obserwacje, zabawy i relaks na łące.
– przypomnienie o odpowiednim zachowaniu się na łące
– obserwowanie owadów, przyglądanie się roślin
– wsłuchiwanie się w odgłosy łąki( leżąc nie rozmawiając, najlepiej z zamkniętymi oczami)
– zwracanie uwagi na kolorystykę łąki
– granie w piłkę, badmintona, ciuciubabkę, bieganie do wyznaczonego celu
7.Zapoznanie z monetami o nominałach 1,2,5zł, i banknotem 10zł
Rozmowa z dzieckiem
– Co to jest bank?
– Czy jest potrzebny? Dlaczego?
– Kto pracuje w banku?
– Kim jest bankier?
– Kto nadaje się na bankiera?
– Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?
– Do czego służy bankomat?
– Co to są banknoty?
Pokaz monet 1,2,5zł, nazywanie przez dzieci. Pokaz banknotów o nominałach 10,20, 50, 100,200zł, oglądanie pod światło.
Podział liczby 10 na składniki- układamy monety w różnych wariantach tak, aby dawały 10 np.
5zł5zł
2zl 2zł 2zł2zł2zł
1zł1zł1zł2zł5zł
Praca z kartą pracy cz.4 str.48, 49.
8. Zadania w karcie pracy cz.4 od str.40 do 49, zadania w karcie pracy Czytam, piszę , liczę od str.88 do str.89, praca z książką str.76, 77, 78,79