PROPOZYCJE ZABAW I ŻWICZEŃ 8-12.06

PROPOZYCJE ZABAW I ŻWICZEŃ 8-12.06

NA NASZYM PODWÓRKU

1.Historyjka obrazkowa ,,Nie wolno”- książka s.89

Wyjaśnienie , co oznacza słowo podwórko.

Jest to plac przed domem, w którym się mieszka, najczęściej ogrodzony

·         Zabawa Łańcuszek skojarzeń- rodzic na zmianę z dzieckiem tworzą ciąg na zasadzie skojarzeń np. podwórko- piaskownica-foremka-babka-lukier, boisko- bramka- piłka-gra itp.

·         Zabawa ruchowo- naśladowcza Zabawy na podwórku- dzieci naśladują różne zabawy np. jazda na rowerze, zabawy w piasku , bieganie , gra w piłkę itp.

– Oglądanie obrazków historyjki

– Opowiadanie historyjki

– Wyjaśnienie tytułu historyjki,, Nie wolno”

– Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej ,,Nie wolno”

Wyjaśniamy dziecku, że niektórzy dorośli krzywdzą dzieci . Dlatego nie wolno rozmawiać  z nieznajomymi, brać od nich zabawek, słodyczy i absolutnie nie wolno odchodzić z nimi. Gdy ktoś zaczepia dziecko , należy powiedzieć o tym rodzicom.

2. Rysowanie planu wymarzonego podwórka.

3. Rozmowa w oparciu o treść  wiersza K. J. Węgrzyna ,, Marzenia” karta pracy s. 70

– o czym marzy chłopiec z wiersza?

– co według taty chłopca jest najważniejsze?

Omówienie obrazków przedstawiających to, o czym marzyły dzieci.

Układanie zdań na temat obrazków , liczenie w nich słów np.

Adam dostał nowy rower(4)

Kuba pierwszy raz leciał samolotem(5)

4. Zabawa słowna ,,Słowa o znaczeniu przeciwnym”

Rzucamy dziecku piłkę i mówimy jakieś słowo. Dziecko wypowiada słowo przeciwne i odrzuca piłkę np. mokry-suchy, słodki- gorzki itp.

5. Zadania i ćwiczenia-  karta pracy cz. 4.s. 60- 67, książka s. 88- 89, karta pracy Czytam, piszę, liczę s. 94- 95