PROPOZYCJE ZABAW I ŻWICZEŃ 8-12.06
NA NASZYM PODWÓRKU
1.Historyjka obrazkowa ,,Nie wolno”- książka s.89
Wyjaśnienie , co oznacza słowo podwórko.
Jest to plac przed domem, w którym się mieszka, najczęściej ogrodzony
· Zabawa Łańcuszek skojarzeń- rodzic na zmianę z dzieckiem tworzą ciąg na zasadzie skojarzeń np. podwórko- piaskownica-foremka-babka-lukier, boisko- bramka- piłka-gra itp.
· Zabawa ruchowo- naśladowcza Zabawy na podwórku- dzieci naśladują różne zabawy np. jazda na rowerze, zabawy w piasku , bieganie , gra w piłkę itp.
– Oglądanie obrazków historyjki
– Opowiadanie historyjki
– Wyjaśnienie tytułu historyjki,, Nie wolno”
– Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej ,,Nie wolno”
Wyjaśniamy dziecku, że niektórzy dorośli krzywdzą dzieci . Dlatego nie wolno rozmawiać z nieznajomymi, brać od nich zabawek, słodyczy i absolutnie nie wolno odchodzić z nimi. Gdy ktoś zaczepia dziecko , należy powiedzieć o tym rodzicom.
2. Rysowanie planu wymarzonego podwórka.
3. Rozmowa w oparciu o treść wiersza K. J. Węgrzyna ,, Marzenia” karta pracy s. 70
– o czym marzy chłopiec z wiersza?
– co według taty chłopca jest najważniejsze?
Omówienie obrazków przedstawiających to, o czym marzyły dzieci.
Układanie zdań na temat obrazków , liczenie w nich słów np.
Adam dostał nowy rower(4)
Kuba pierwszy raz leciał samolotem(5)
4. Zabawa słowna ,,Słowa o znaczeniu przeciwnym”
Rzucamy dziecku piłkę i mówimy jakieś słowo. Dziecko wypowiada słowo przeciwne i odrzuca piłkę np. mokry-suchy, słodki- gorzki itp.
5. Zadania i ćwiczenia- karta pracy cz. 4.s. 60- 67, książka s. 88- 89, karta pracy Czytam, piszę, liczę s. 94- 95