Drodzy rodzice!
Dzień w naszym przedszkolu zaczyna się od godziny 6.00. Spotykamy się w sali grupy II.
Dyżurująca pani wita dzieciaczki i zaprasza do sali zabaw, gdzie od samego rana panuje radosny nastrój. Starszaki, razem z panią, organizują zabawy integrujące dzieci z wszystkich grup wiekowych. Następnie przedszkolaki rozchodzą się do swoich sal, gdzie nadal bawią się według własnych potrzeb, możliwości i zainteresowań lub biorą udział w zabawach dydaktycznych organizowanych przez nauczycielki.
Życzymy dzieciaczkom miło spędzonych dni w przedszkolu!
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – DZIEŃ AKTYWNOŚCI DZIECKA
6.00 – 08.00 schodzenie się dzieci, mycie rąk, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci. Kontakty indywidualne – rozmowy, obserwacja zachowań i działań dzieci (diagnozowanie)
8.10 – 8.30 zabawy ruchowe przy muzyce, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 śniadanie
9.00-10.00 zajęcia programowe z całą grupą – realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka dostosowanych możliwości, a także zabawy swobodne w sali
9.30 – 11.30 zajęcia dodatkowe w tym angielski, religia, rytmika, zajęcia korekcyjne (ust. wg. grafiku)
10.00 – 10.10 II śniadanie
10.10-11.15 zabawy zorganizowane i swobodne (dydaktyczne, tematyczne) w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery, udział w zajęciach i warsztatach (poza placówką)
11.15 – 11.30 przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne
11.30 – 12.00 I danie obiadowe (zupa)
12.00 – 13.45 poobiedni relaks – słuchanie ulubionych bajek, muzyki relaksacyjnej (grupy młodsze), grupy starsze – krótki relaks, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, realizacja pomysłów dzieci, utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności, zabawy swobodne
11.30 -12.45 oraz 13.13.45 terapia sensoryczna, arteterapia (wg. ustalonego grafiku)
13.00 – 15.30 terapia pedagogiczna, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjne, integracja odruchów
13.45-14.00 przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne
14.00-14.30 II danie obiadowe
14.30-16.00 zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka (w budynku i w terenie), wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw dzieci, czytanie literatury dziecięcej, praca indywidualna, czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.
15.00 – 15.30 zajęcia dodatkowe: kółko plastyczne, taneczne, szachowe, czytelnicze.