Ćwiczenia oddechowe Piórka. – wydłuża fazę oddechu.
Ćwiczenia plastyczne Obrazek z plasteliny. – wykleja plasteliną obrazek; usprawnia motorykę małą.
Zabawa ze śpiewem Ojciec Wirgiliusz. – prawidłowo wykonuje proponowane ćwiczenia; śpiewa piosenkę
Wesoła zabawa
Zabawa na powitanie – Moje ciało. Słuchanie piosenki Wesoła zabawa. Ilustrowanie piosenki ruchem. – uczestniczy w zabawie ilustrującej piosenkę.
Zabawa dydaktyczna Bezpieczna zabawa. – wymienia podstawowe zasady zachowania się na placu zabaw, w domu i w sali przedszkolnej.
Moja ulubiona zabawka
Zabawy na rozpoznawanie i nazywanie części ciała. – poznaje i nazywa części swojego ciała
Zabawa dydaktyczna Pokaż. – wskazuje przedmioty mające jedną wspólną cechę
· Na dywanie leżą różne zabawki, zadaniem dzieci jest posegregowanie ich wg nazw (samochody, klocki, lalki…). Nazywanie zabawek. Przeliczanie.
· „Gdzie jest miejsce zabawki?”- układanie zabawek na właściwym miejscu. Dzieci określają miejsce położenia wybranej zabawki w przestrzeni: wyżej, niżej, między i odkładają ją na właściwe miejsce.
Ilustrowanie ruchem słów piosenki Wesoła zabawa. – reaguje na zmiany tempa w muzyce; ilustruje piosenkę ruchem
Zabawa dydaktyczna Moje włosy są…
Praca plastyczna Malowana głowa – zastosowanie technik plastycznych (pastele olejne). Odbijanie kolejnych palców dłoni maczanych w farbie – odbija palce maczane w farbie.
Moje skarby w plecaku
Zabawa dydaktyczna Rytmiczne poszukiwania. – dostrzega proste rytmy i je kontynuuje
Zabawa dydaktyczna Tajemniczy plecak – rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów. – rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku
Zabawa dydaktyczna Moja litera. – rozpoznaje pierwszą literę swojego imienia; ozdabia wizytówkę z imieniem
Nigdy nie jestem sam
Wspólne układanie puzzli. – układa puzzle.
Lepienie kształtów z plasteliny. – lepi proste kształty z plasteliny.
Zabawa integracyjna w parach – Lustro. Zabawa integracyjna Siedzi sobie Turek. – bawi się w zabawy ruchowe integrujące grupę/rodzinę.
Swobodne improwizacje ruchowe przy piosence Wesoła zabawa. – ilustruje muzykę ruchem.
Zadania w ramach indywidualizacji:
– Zabawy typu „Co się zmieniło?”, „Kto zmienił miejsce?”
– Gra w „Piotrusia”, bierki, domino obrazkowe, „Memory obrazkowe”.
– Maszerowanie w rytm bębenka, lub przy muzyce.
– Ćwiczenia pamięci słuchowej- powtarzanie usłyszanego zdania.
– Opowiadanie treści obrazków, historyjek obrazkowych.
Udanego tygodnia życzy pani Marzenka