Tulipan i inne wiosenne kwiaty

1. Nazywanie części rośliny na przykładzie tulipana – dziecko oglądając kartę pracy przy pomocy rodzica, nazywa części rośliny, łączy je z odpowiednimi miejscami na rysunku kwiatka, koloruje rysunek.

I Karta pracy – rozwój tulipana.

II Karta pracy – pielęgnowanie roślin cebulowych.

Przypomnijcie sobie Kochani mojego hiacynta, hodowanego z cebulki, jak widzicie tulipan wyrasta z bardzo podobnej. Tak więc nauczyliśmy się dziś, że cebula to nie tylko warzywo dodawane do zupy, czy na drobniutko krojone do sałatki, przy którym płacze mama. Z cebul wyrasta tez wiele kwiatów i te cebule nie są jadalne. Choć jedne i drugie tworzą wielką rodzinę roślin cebulowych.

2. Zabawa ruchowa „Wiosenny pajacyk” – dziecko odczuwa radość ze wspólnej zabawy ruchowej z rodzicem lub rodzeństwem. Wykonujemy na zmianę; pajacyka i przysiad, żeby utrudnić zadanie stajemy naprzeciwko siebie i ćwiczymy równocześnie, gdy rodzic robi pajacyka dziecko robi przysiad i odwrotnie, powtarzamy po 5 razy.

3. Zabawa słowna Tulipan jest jak… dziecko kończy zdanie. Do tej zabawy proszę narysować proste rysunki tulipanów w różnych kolorach.

Najpierw rodzic pokazuje dziecku obrazki tulipanów w różnych kolorach. Dziecko rozpoznaje i nazywa kolory tulipanów. Następnie rodzic odkłada obrazek kolorem w dół tak by nie było go widać, dziecko losuje tulipana i nazywa jego kolor wykorzystując zdanie: Tulipan jest (podaje kolor wylosowanego kwiatka) jak… (podają nazwę dowolnego elementu w domu ;zabawki, mebla itd., który jest w takim kolorze jak tulipan), np.: Tulipan jest czerwony jak pojemnik na klocki.

4. Ćwiczenie pamięci „Kwiaty ogrodowe” – poznanie wyglądu niektórych kwiatów. Dziecko rozpoznaje, prawidłowo nazywa wybrane wiosenne kwiaty, dzieli ich nazwy na sylaby, liczy ilość sylab na palcach.

pozdrawiam serdecznie, pani Małgosia