Wakacje Ady i Olka

Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Wakacyjne plany.

Mówimy rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dziećmi wykonujemy określone ruchy i wypowiadamy sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęcamy dziecko do samodzielności.

Posłuchaj:

Słonko mocno świeci,                        podnosimy ręce i naśladujemy wkręcanie żarówek,

cieszą się więc dzieci                                    podskakujemy obunóż,

Chi, chi, cha, chi, chi, cha,                 powtarzamy sylaby i klaszczemy w dłonie,

moc promyków słonko da                 podnosimy ręce i naśladujemy wkręcanie żarówek,

Chodźmy więc nad wodę                  maszerujemy w miejscu,

po letnią przygodę                             kontynuujemy marsz,

Plum, plum, plum, plum, plum, plum,                      powtarzamy sylaby i pokazujemy dłonią kształt fali,

to strumyka słychać szum                  wypowiadamy długo głoskę sz.

Wejdźmy też na górę                         naśladujemy wchodzenie na górę,

podziwiać naturę.                               przykładamy dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek rozglądamy się w obie strony,

Och, och, och, puch, puch, puch        powtarzamy sylaby i klaszczemy w dłonie,

to przedszkolak dzielny zuch.            wskazuje ręką siebie.

Wakacyjne bagaże – zajęcie matematyczne z kartą pracy Olka i Ady.

1.      Dziecko ogląda obrazek i wymienia rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawia się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,

− przypomina sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,

− liczy spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,

− rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,

− w każdej ramce rysuje o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.

2.    Dziecko ogląda obrazek:

− liczy stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawia się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,

− rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,

− przygląda się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazują różnice między bagażami Olka i Ady,

− w każdej kolejnej ramce rysuje o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.

Śpiewamy, tańczymy i ćwiczymy z „Gumi misiem”.