· Słuchanie wiersza „Dzieci na Ziemi”.
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci, jednak są dumne ze swej kultury
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci, i choć w dziwacznych mówią językach,
a księżyc mruga oczkiem na niebie pragną się bawić, tańczyć i brykać!
do wszystkich ludzi, również do ciebie. Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
Zulu z Afryki chodzi po drzewach, chcą być kochane, śmiać się szeroko,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa. jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką, a zamiast wojen mieć tylko święta!
na słoniu jeździ Hindus Namoko. Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
Dzieci się różnią kolorem skóry, tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
− O jakim święcie była mowa?
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej lubią robić dzieci?
− Jakie imiona miały dzieci z wiersza?
Dziecko wypowiada wyraźnie imiona dzieci, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).
· Zabawa z kartą pracy „Jak bawią się dzieci?”
· „Meksykańskie ponczo” – zajęcia plastyczne
W co jest ubrany Diego z Meksyku?
Ponczo to rodzaj wierzchniego męskiego okrycia wykonanego z prostokątnego kawałka wełnianej lub bawełnianej tkaniny z otworem na głowę pośrodku. Kolory i układ pasków zawsze się powtarzają.
Potrzebne będą: kolorowe kartki, klej, przygotowany przez rodzica wzornik, mały kartonik
z układem kolorowych pasków, kartka w kształcie prostokąta.
Dziecko:
− rwie na paski kolorowe kartki, starając się, aby pasek był jak najdłuższy;
− układa paski najpierw zgodnie z rytmem wskazanym przez rodzica;
− następnie nakleja paski na prostokąt według własnego kodu, pamiętając o tym że układ pasków ma się powtarzać !;
− składa kartkę na pół i wycina pośrodku otwór.
· Zadanie dla całej Rodziny – planszowa gra w „Chińczyka”