Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!
1.Ćwiczenie dla dzieci, które poprawnie wymawiają ,,ż’’ w parach wyrazów. Dalej utrwalamy wymowę głoski ,,ż’’ w zdaniach – Rodzic czyta, dziecko powtarza.
Koleżanka leży na leżaku.
Ten żółw to rzadki gatunek.
Obok filiżanki leży łyżeczka.
Jerzy spełnił życzenia Żanety.
Na plaży Róża rzuca krążkiem.
Ta drużyna ma olbrzymi bagaż.
W żyrandolu jest żółta żarówka.
Marzena wycięła nożyczkami żołnierzyka.
2. Ciąg dalszy ćwiczeń utrwalających wymowę głoski ,,r’’ w wyrazach w sąsiedztwie samogłosek: rodzic czyta wyrazy dziecko powtarza.
Baran, gitara , karabin, kanarek, kareta, pora, weranda, faworek, korona, koronka, firanka, obora, oberek, kabaret, tyran, rozmowa, rozmówca, rozkaz, nurek , kora, góra, ogórek, figura, poradnia, taboret, angora, amfora, kura, urok,
3. Zaczynamy naukę wymowy głoski ,,z’’ w sylabach – rodzic czyta dziecko powtarza:
Za, zo, ze ,zu, zy
Aza, azo, aze, azu, azy
Oza, ozo, oze, ozu, ozy
Eza, ezo, eze, ezu, ezy
Uza, uzo, uze, uzu, uzy
Yza, yzo, yze, yzu, yzy
4. Rozwiąż zagadki i pokoloruj obrazki.