Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!
1. Ćwiczenie dla dzieci, które poprawnie wymawiają ,,sz’’. Zaczynamy utrwalać wymowę głoski ,,ż’’ w sylabach – Rodzic czyta, dziecko powtarza.
Ża , żo, że, żu, ży
Aża, ażo, aże, ażu, aży
Oża, ożo, oże, ożu, oży
Eża, eżo, eże, eżu, eży
Uża, użo, uże, użu, uży
Yża, yżo, yże, yżu, yży
3. Ciąg dalszy ćwiczeń utrwalających wymowę głoski ,, r ’’: rodzic czyta sylaby i wyrazy dziecko powtarza.
Gra, gro, gre, gru, gry,
Agra, agro, agre, agru, agry
Ogra, ogro, ogre, ogru, ogry
Egra, egro, egre, egru, egry
Ugra, ugro, ugre, ugru, ugry
Ygra, ygro, ygre, ygru ygry
Gra, grad, grabie, graham, gracz, gryka, grudzień, grubas, gruchot, grupa, gruszka, grom, gromada, groch, grochówka, agrafka, monogram, dekagram, kaligrafia, geografia, emigrant, agrest, kongres, ogryzek, tygrys, ogród, nagroda, ogrodnik, zagroda
4. Ćwiczymy pamięć słuchową- podział wyrazów na sylaby.
Każdą sylabę możemy wyklaskać, lub układać klocki przy wymawianiu każdej sylaby.
Mojego – mo-je-go motyle – mo- ty- le
Kolega – ko- le- ga muzyka- mu- zy -ka
Biwaku- bi-wa-ku wesoła – we- so – ła
Rybacy – ry- ba- cy zabawa- za- ba- wa
Solone- so- lo- ne ładuje- ła- du- je
Gorące – go –rą- ce owoce- o- wo- ce
5. Utrwalamy wymowę głoski ,,s’’: rodzic czyta dziecko powtarza :
Posada, pisanie, pisanka, fosa, kosa, osa, polisa, melisa, masa, misa, klasa, aksamit, elipsa, kaseta, piosenka, wesele, wiosenka, ósemka, deser, fusy, kłosy, kosy, kompasy, magnesy, plusy, włosy,, misy, wysyła, wysypuje, fasola, osoba, wesołek, mięso, kapsułka.
pozdrawiam serdecznie, pani Ewa