1. Aktywność językowa, poszerzenie, usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej oraz zakresu pojęć i słownictwa. Logiczne myślenie, przetwarzanie zdobytej wcześniej wiedzy.
Czym się różni miasto od wsi? (na podstawie ilustracji).
[źródło: https://www.google.pl/urlgryplanszowe.pl]
2. Kształcenie uważnego słuchania i pamięci bezpośredniej: proszę by rodzic powoli przeczytał wiersz, zadaniem dziecka zapamiętanie jak największej ilości nazw zwierząt, które występują w wierszu.
„Rozmowy zwierząt” A. Surowiec
W gospodarstwie już od rana
Rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
i dyskusja rozpoczęta
Kukuryku! Kukuryku
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryka!
Woła kury do kurnika.
Ko ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura – złotopióra.
Grzebie w ziemi pazurkami
Szuka miejsca z robaczkami.
Kiwi, kiwi, kwiczy świnka,
Co różowy ryjek ma,
Kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak aj?
Na to kaczka kwacze tak:
Kwa, kwa, kwa ,kwa, kwa, kwak
Idź do rzeki umyj ryjek
Będziesz ładna tak, tak, tak.
Usłyszała to też krowa,
zaryczała: Muu, muu, muu.
Słuszne rady dajesz tu,
Więc się umyj świnko już.
Konki zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyłą się historia ta.
3. Dalej bawimy się z wierszem – dziecko wymienia zwierzęta występujące w wierszu i układa zwierzęta, według kolejności występowania w wierszu. Następnie naśladuje głosy zwierząt (ćwiczenia ortofoniczne).
[źródło https://www.google.pl/ www.supercoloring.com
https://www.google.pl/url www.pinterest.ru
https://www.google.pl/url modowo.pl darmowe-kolorowanki-do-pobrania
https://www.google.pl/urlkolorydladzieci.blogspot.com
https://www.google.pl/url www.e-kolorowanki.eu kolorowanki-zwierzeta]
4. Ułóż zdanie z podanym słowem (wyrazem)- usprawnianie funkcji językowych – prawidłowa budowa gramatyczna zdań, poszerzanie słownictwa
kura pies mleko wieś krowa
5. Układanie obrazka z części i kolorowanie – usprawnianie małej motoryki, koordynacji wzrokowo – ruchowej, spostrzegawczości wzrokowej. Najpierw kolorujemy obrazek, potem rozcinamy na części i sklejamy.
6. Kształcenie pamięci bezpośredniej oraz uważnego słuchania
Mówimy ciąg 3 – 4 zwierząt. Dziecko musi zapamiętać i ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności np.
kura, kura , kaczka, kogut ,
kogut, kaczka, krowa, kura. Należy wydrukować kilka kompletów obrazków.
7. Tworzenie zbiorów. Zadaniem dzieci jest utworzenie zbioru zwierząt – ptaki, ssaki
Tworzymy i przeliczamy elementów zbioru. Określamy na oko – gdzie jest mniej, a gdzie więcej.
Należy wydrukować kilka kompletów obrazków.
8. Wykreślanka – co tu nie pasuje ?
9. Samodzielnie przeczytaj i narysuj ilustrację do przeczytanych zdań:
Kolorowe tulipany.
Ola robi tort.
[źródła: https://www.google.pl/url www.przedszkola.edu.pl
https://www.google.pl/url stylowi.pl
https://www.google.pl/url www.e-kolorowanki.eu
https://www.google.pl/url www.supercoloring.com]