Rozmowa inspirowana wierszem „Szczęście”.
• Wysłuchanie wiersza „Szczęście”.
Szczęście to:
– uśmiech taty i mamy,
– spadające z drzew kasztany,
– zimne lody w gorący czas,
– udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dokoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam – gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu – na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.
• Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
– Co to jest szczęście?
– Co dla dziecka jest szczęściem?
– Kto jest dla dziecka najbliższą osobą?
– Co oznacza śmiech, kiedy się śmiejemy?
• Zabawa rozwijająca umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi – Z czego cieszy się mama, a z czego – tata, z czego cieszę się ja?
• Improwizacja ruchowa przy muzyce, wspólny taniec z mamą – Taniec z apaszką lub chusteczką.
• Zadania z kartą pracy:
− dziecko rysuje w ramkach prezenty, jakie chciałoby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce – prezent dla taty, a w czerwonej – dla mamy),
− odczytuje wyrazy zapisane na bilecikach z pomocą rodzica,
− dotyka palcem kolejnych obrazków serc i nazywa ich kolory.