Zadania dla dzieci

Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!

1.Ćwiczenie dla dzieci, które poprawnie wymawiają ,, ż’’ w wyrazach. Dalej utrwalamy wymowę głoski ,,ż’’ w parach wyrazów – Rodzic czyta, dziecko powtarza.

Żółta róża                                       jarzeniowa żarówka

Dojrzałe żyto                                 burzliwe morze

Różne warzywa                             dyżurny strażak

Różowy abażur                              zakurzony kożuch

Dworzec bagażowy                        brzeg rzeki

Duży talerz                                     żółty żonkil

Ciężki drążek                                 olbrzymia plaża

2. Ciąg dalszy ćwiczeń utrwalających wymowę głoski ,, r ’’ w wyrazach w sąsiedztwie samogłosek : rodzic czyta wyrazy dziecko powtarza.

Rada, racuchy, rakieta, ramię, ratunek, ratownik, radość, rak, rasa, renta, remis, rebus, rękaw, ręka, ryba, ryk, ryż, ryś, rysunek, rysopis, rysa, rytm, rylec, ruch, rum, rów, róża, rózga, rózga, rok, robot, robotnik, ropucha, romb, rożek, rozum,

3. Utrwalamy wymowę głoski ,,s’’ w zdaniach –  rodzic czyta dziecko powtarza :

Stój spokojnie!                                        Na stole stoi słoik.

Blisko miasta jest lotnisko.                    Stań prosto.

Klasa słucha swojej pani.                       List jest dla Sławka.

Obok stawu stoi mała gąska.                  Sabina pasała gąski pod lasem.

Pieskowi smakują kostki.                       Sosnowy las jest dla ssaków.

4. Nauka na pamięć krótkiego wierszyka.

Wietrzyk wieje mocno

na wiatraczek mały,

żeby się mu skrzydła

szybko obracały.

pozdrawiam serdecznie, pani Ewa