Witam serdecznie dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne!
1.Ćwiczenie dla dzieci, które poprawnie wymawiają ,, ż’’ w wyrazach. Dalej utrwalamy wymowę głoski ,,ż’’ w parach wyrazów – Rodzic czyta, dziecko powtarza.
Żółta róża jarzeniowa żarówka
Dojrzałe żyto burzliwe morze
Różne warzywa dyżurny strażak
Różowy abażur zakurzony kożuch
Dworzec bagażowy brzeg rzeki
Duży talerz żółty żonkil
Ciężki drążek olbrzymia plaża
2. Ciąg dalszy ćwiczeń utrwalających wymowę głoski ,, r ’’ w wyrazach w sąsiedztwie samogłosek : rodzic czyta wyrazy dziecko powtarza.
Rada, racuchy, rakieta, ramię, ratunek, ratownik, radość, rak, rasa, renta, remis, rebus, rękaw, ręka, ryba, ryk, ryż, ryś, rysunek, rysopis, rysa, rytm, rylec, ruch, rum, rów, róża, rózga, rózga, rok, robot, robotnik, ropucha, romb, rożek, rozum,
3. Utrwalamy wymowę głoski ,,s’’ w zdaniach – rodzic czyta dziecko powtarza :
Stój spokojnie! Na stole stoi słoik.
Blisko miasta jest lotnisko. Stań prosto.
Klasa słucha swojej pani. List jest dla Sławka.
Obok stawu stoi mała gąska. Sabina pasała gąski pod lasem.
Pieskowi smakują kostki. Sosnowy las jest dla ssaków.
4. Nauka na pamięć krótkiego wierszyka.
Wietrzyk wieje mocno
na wiatraczek mały,
żeby się mu skrzydła
szybko obracały.